Monday, March 8, 2010

Syukur....

Ya Rabbul Jalil, Ya Rahman, Ya Rahim

Ku panjatkan keyukuran ku yang tak terhingga padaMU. Ku titipkan kerindan ku pada Mu. Wahai kekasih yang ku nantikan, penghulu segala Nabi, selawat dan salam keatas mu dan ahlul bait.
Sudah lama aku tidak membuat entry ke dalam blog ini. Bukan tiada apa yang berlaku, bahkan terlalu banyak yang berlaku yang tidak sempat dirakamkan. Dua tiga bulan kebelakangan ini begitu sibuk dengan tugas-tugas pejabat. Masa di rumah amat berharga. Terasa bahagianya apabila dapat bersama-sama anak-anak mengulangkaji pelajaran mereka.
Ya Allah terimakasih keran memberikan ku seorang suami yang gagah dan bertanggungjawab dalam melindungi keluargaku. Suami yang begitu romantik dan penyayang dalam membelai perasaanku. Ku syukuri akan nikmat anak anak yang begitu menghiburkan hatiku. Ya Allah ku mohon agar Kau sentiasa melindungi kami dari kemusyrikan, kefasikan dan kemunafikan. Ya Allah, ku tahu, ini semua adalah milik Mu dan aku serahkan kepada Mu atas segala-galanya, kerana ku yakin, bahawa Engkau sangat menyayangi makhlik ciptaan Mu. ku Yakin bahawa, apa yang Kau titipkan adalah yang terbaik bagi kami. Suka yang kirimkan untuk menenang dan merehatkan hati kami, duka yang kau kirimkan untuk meneguhkan hati kami. Ya Allah, janganlah Kau hisab kami di akhirat kelak melainkan Kau permudahkan urusan itu buat kami. Ampunilah kami....

No comments:

Post a Comment